Fake allegation made against Roy Moore tied to conservative group — WAPO

Posted Ноября 29, 2017

The woman, who used the name Jaime Phillips, told Post reporters a dramatic tale, alleging that Alabama Republican Senate candidate Roy Moore had impregnated her at 15 and she had gotten an abortion.

The Washington Post has said it busted a woman offering them fake allegations against Roy Moore as part of an intentional scheme to discredit the newspaper by the conservative group Project Veritas. Earlier in the day, reporters from the newspaper saw Phillips walking into the NY offices of Project Veritas, a conservative group with a long track record of targeting Democratic groups and major media outlets, often by hiding their identities and using hidden cameras. Fact-checking her background led to the discovery of a GoFundMe page under the same name, seeking funds to help relocate to NY for employment by "the conservative media movement to combat the lies and deceit of the liberal MSM [Mainstream Media]". Not only that, but Marty Baron was executive editor of the Globe while that investigation was ongoing, and he's been the Washington Post executive editor since 2012.

The Post published a story Monday about its dealings with Phillips.

The Post said one of its researchers also found a GoFundMe campaign created by a "Jaime Phillips" asking for contributions to move to NY for a new job.

Post reporters said they witnessed Phillips walk into Project Veritas' office in Mamaroneck, N.Y., about 30 miles north of Manhattan.

That decision cleared the way for Post videographers to accompany reporter Stephanie McCrummen as she confronted Phillips in an Alexandria, Va. restaurant last week with a printout of the GoFundMe page.

The Post says Phillips initial post on the GoFundMe page about working for the Daily Caller has been removed. That information shows Phillips says she worked as a loan partner at NFM Lending in Smyrna for a few months in 2016.

Later Monday, O'Keefe sent out a mass email confirming that Phillips is "an investigative journalist embedded" with the Washington Post.

The apparent connection between Phillips and O'Keefe led the Post to take the rare step of publishing remarks that had previously been off the record. "Because of our customary journalistic rigor, we weren't fooled, and we can't honor an "off-the-record" agreement that was solicited in maliciously bad faith". In another, a pastor said he received a fraudulent voice mail from a man claiming to be a Post reporter named "Bernie Bernstein" - who, again, was offering thousands of dollars to any woman who would make claims against Moore.